Thursday 29 March 2012

Nukilan ku

    Hari ini aku diuji lagi. Ujian yang sangat besar untuk org sekecil aku. Tapi aku akur dan redha,Allah tidak menguji hambaNYA dgn ujian yang x mampu ditanggung oleh hambaNYA. Hari ini aku sedar...sehebat mana pun seseorang cintakan dan sayangkan kita,kita hanya dapat memiliki cinta dan kasih sayangnya..tetapi,bukan jalan kehidupannya. Perkara terbaik yang patut dilakukan ialah melepaskannya untuk dia memilih jalan kehidupan yang diingininya tanpa memaksa atau mempengharuinya untuk terus bersama kita.Biarkan ia terbang sebebasnya seperti burung yang terlepas dari sangkar. Jika benar dia mencintai dan menyayangi kita seikhlasnya,dia akan kembali juga untuk menjadi milik kita.Dengan keyakinan yang luar biasa tapi tidak mengharap, aku lepaskan dia untuk memilih jalan hidupnya sendiri. Untuk meneguhkan pendiriannya yang tidak tetap pada masa ini.


    Duhai hati.....janganlah kau bersedih lagi. Kekuatan ini sudah lama aku kumpul. Sudah lama aku siapkan dan sediakan. Cuma bila tiba masanya, tercalar juga psikologi ku.. aku kalah dari segi hati dan perasaan. Aku kalah untuk tidak merasa kehilangan dan kesedihan. Tapi aku masih menang dari segi ketabahan. Aku menang dari segi doa. Aku menang dari segi keyakinan dan kesedaran siapa yang lebih cintakan dan sayangkan aku...Allah SWT .

 
 Jika sebelum ini setiap malam aku menadah tangan dan berdoa bersamanya...hari ini aku masih lagi menadah tangan dan berdoa walaupun berseorangan. Memohon agar Allah tabahkan aku setabah2nya dan berikan aku kekuatan lebih dari sebelum2 ini sebab aku bersendirian kini menghadapi segala keperitan hidup ini. Namun aku tetap melangkah dengan keyakinan. Aku dapat menghadapi segalanya. InsyaAllah, aku dapat berdiri teguh biarpun sendirian melawan semua arus dan badai keperihan hidup ini. Sesungguhnya aku tidak berseorangan,Allah sentiasa ada bersama aku...!!

   Pada yang berkenaan, jangan di cari diri ini selagi pendirian belum teguh di hati. Jangan diharap diri ini akan menghamparkan permaidani kesetiaan menanti untuk kau jejaki satu hari nanti. Bila berakhir disini,anggaplah sudah berakhir dan tidak akan ada kesinambungan nya lagi pada masa2 akan datang. Cuma jika memang takdir Allah menemukan aku dgn kau di arena yang lebih meyakinkan,aku tidak akan menolak. Tapi aku tidak pernah mengharap. Bagi aku hari ini aku lepaskan,selamanya mmg sdh aku bebaskan...

     Semoga apa yang berlaku jadi pengajaran buat diri aku sendiri..Kepercayaan penuh hanya boleh diberikan kepada Allah. Jangan berikan hatimu yang kudus kepada Manusia sebab ia akan merosakkannya..Tapi berilah kepada Allah nescaya DIA akan memperbaikinya...Semoga Allah kuatkan imanku,tabahkan aku dan permudahkan urusanku di dunia dan akhirat..Amin Ya Rabbal Al-Amin...


No comments:

Post a Comment