Wednesday 14 August 2013

Selamat Hari Raya AidilFitri 2013

Hari Raya ke 4 - Kami menziarahi pusara nenda. Malam sebelum tu entah kenapa hati ini menjadi sangat2 sayu. Teringat kenangan2 bersama nenda. Nenda kejutkan aku awal untuk ke sekolah. Nenda siapkan aku ke sekolah,sediakan air panas untuk mandi, ikat poket baju sekolah dengan getah supaya duit syiling bekalan ke sekolah tidak jatuh bila berlari atau leka bermain nanti..Nenda tidak mahu aku kelaparan nanti. Begitu prihatin nya nenda... malah lebih dari itu, nenda sendiri ikut menghantar sampai ke sekolah dan menunggu di pondok sekolah sepanjang masa sehingga waktu balik. Dari kecik sampai dewasa nenda menjaga kami,menguruskan kami dan mengerahkan seluruh jiwa dan tenaganya membesarkan kami dengan penuh kasih sayang. Jasa nenda tidak terbalas. Pesanan dan nasihat nenda tidak pernah lekang dari bibirnya..mungkin nenda risau aku terleka nanti. Mungkin nenda mahu aku mempunyai bekalan yang cukup di dada untuk menempuhi usia dewasa ini. Nenda ku sayang, bersama kasih sayang ini... aku cucunya telah dewasa. Dan dengan penuh rasa bangga dan bersyukur, cucumu ini ingin kau tahu bahawa pesanan mu itulah yang telah mendewasakan aku. Pesanan Nenda itulah yang telah ku jadikan panduan dan perisai dalam menghadapi cabaran hidup ini. Sesungguhnya jasa nenda tidak akan pernah ku lupakan. Kasih Sayang nenda tidak akan pernah luput d telan zaman. Terima Kasih atas segalanya nendaku sayang... air mata tidak tertahan menitik di pipi ini. Sesungguhnya aku tersangat-sangat merinduimu..


Nenda..

Hari ini kmi dtg menziarahi pusara sepi mu,

Dgn rasa sebak yg menggumpal d dada..

Pergi mu telah lama, 

tapi kasih syg mu msh segar dlm ingatan kmi seperti baru smlm kau meninggalkan kami..

Hanya kalungan doa dan bingkisan Surah Yaasin dpt ku hadiahkn pada nenda ku syg..

Damailah dikau dlm pengabdian bertemu Maha Pencipta..


Semoga Allah mencucuri rahmat dan menempatkan nenda ku syg d kalangan org2 yg beriman..


Aamiin Ya Rabbal Al Aamiin..

- AL-FATIHAH -



Pusara sepi nenda...




D Hari Raya yg mulia ini,
dlm kemeriahan dn kgembiraan merayakn hari lebaran....sudahkh anda menunaikn kewajipan pd yg xda..??
- Pd yg telah pergi,jgn dlupa..
AL FATIHAH - 

" SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI & MAAF ZAHIR & BATIN "

Ikhlas,
Mas 






No comments:

Post a Comment